Header image
Muzejní noc Brno - květen 2009
V květnu 2009 proběhla v Brně již tradiční Muzejní noc. V rámci akcí pořádaných Technickým muzeem Brno bylo jako doprovodná akce postaveno předváděcí kolejiště pro rozchod 45mm. Nově bylo toto kolejiště rozšířeno o čtyři čtyřkolejné segmenty, čímž se jednak prodloužila dráha pro jízdu, jednak se rozšířila kapacita odstavných kolejí. Zájem o tyhle malé ale opravdu parní mašinky byl jako obvykle značný a jako obvykle jsme s přihlížejícími řešili otázky typu "jak tam ten kouř v těch elektrických lokomotivách vyrábíte?"


Kolejiště postaveno, vyrážíme.

Dobrá nálada je základ.

Jirkové připravují své stroje.

Tady to někde bylo!

Tak, podívej, Romane. Úplně jsem předělal ovládání.

Něco je na té Bertě špatně.

Zasvěcená debata.

Všechny koleje obsazené. To nám to pěkně jezdí!

Jura roztápí svoji Shayku.

ještě drobnost na lokomotivě,

připojit vagony

a jedéééém.

Jedinečná příležitost provětrat i Triebwagen.

Jirka Dalecký se svým U-čkem

Když se ucpe plynová tryska, je to pak dost jemná prácička

a lokomotiva se musí trošku porozebrat. Pak je vidět strojvedoucímu pod nohy.

Oprava se zdařila, už to frčí.

Tomův rychlík.


Jirka zvídavě přihlíží.

Příprava parádní lokomotivy RhB.

A už to taky jede před zvědavými pohledy návštěvníků.

No, není to nádhera?

Jirka spokojeně poslouchá, jak mu hoří pod kotlem nového modelu Mh6.

Velmi vydařený model z dílny pana Regnera.

Přehlídka Regnerek.

Neodmyslitelní pasažéři - naši magneťáci čekají na přistavení lokomotivy.

Lokomotiva přistavena, už se vezou.

Naše 995603.

A tady naše IVK.


Pan Duda přivezl kromě své lokomotivy také pár vagónů. Z nich nejzajímavější je tato cisterna. Nenechte se mýlit nápisem Wasserwagen. To, co cisterna přepravuje, není voda. Je to něco móc moc lepšího.

Však taky je pěkná fronta ...

A bylo taky něco k zakousnutí.

A bylo to taky moc dobrý.