Naše Mayerka |
Do Sinsheimu jsme si i letos vzali obě své Géčkové lokomotivy. Mayerka po kompletní rekonstrukci a znovuseřízení. |
Mayerka na mostě |
Ukázala, že si poradí i s relativně velkým stoupáním na sinsheimský most. |
model na uhlí |
K vidění byly i modely vlastní konstrukce, ve kterých se topí uhlím. |
model na uhlí |
Poněkud odlišná kosntrukce kotle je patrná na první pohled. Takto vytápěné lokomotivy nemají zpravidla dálkové ovládání, chodí se s nimi kolem okruhu a v případě potřeby se přiloží pod kotel. Není to příliš častá, ale o to zajímavější podívaná. |
Model 5palcovky? |
Někteří pojali původně Géčkový model jako model pětipalcovky. Inu, proč ne? |
teploměr |
K vidění byly i různé opravdu netradičně pojaté lokomotivy. Spíše volné variace na parní pohon. Třeba s teploměrem v dýmnici, |
manometr |
nebo s manometrem místo předního reflektoru, |
děda |
případně zcela volně pojaté čelo lokomotivy. |
řez |
Pro zvědavce byla vystavena i lokomotiva "uvnitř". Rozhodně zajímavé podívání takříkajíc pod pokličku. |
H0e |
Asi nejmenší, co jsem kdy na páru viděl, byla tato malá lokomotiva na rozchodu 9mm, v měřítku 1:87 (H0e). |
H0e |
1,5 ml vody, 0,8 ml lihu a 6-8 minut jízdy. Kdo neviděl, neuvěří, že je to možné. Já to viděl. Je to možné. |
SMPD - pára |
Brněnská parta měla s sebou pro rozchod 5" již dobře známou lokomotivu Andpie (na obrázku ta šedivá se strojvedoucím Romanem), zbrusu novou, dosud nezatopenou lokomotivu pojmenovanou Krzenowic, z produkce SOB (na obrázku ta zelená, se strojvedoucím Tomem), dále pak rovněž dobře známou a osvědčenou Topsy II (mimo obrázek) a Stephensonovu Raketu z produkce firmy O.S. Model (rovněž mimo obrázek) |
Krzenowic |
Své první jízdy absolvovala zcela nová lokomotiva ze švýcarské produkce SOB. Úctyhodná lokomotiva s velikým kotlem a topeništěm, celkově solidních rozměrů a hmotností cca 140kg. |
SMPD - pára |
Obě parní lokomotivy ze spolku SMPD. |
Andpie |
Lokomotiva Andpie opět neúnavně tahala vlaky s cestujícími. |
Elektriky |
Kromě parních 5" lokomotiv byly v Sinsheimu i nové elektrické lokomotivy, které již jezdily na Vánočních trzích v Brně. |
Elektrika |
I tyto elektrické lokomotivy mají spoustu výkonu pro tahání dlouhých, plně obsazených vlaků. Na snímku jen taková lehčí jízda. |
sedlo |
Na kolejišti byly k vidění i další lokomotivy, mimo jiné i tato s netradiční sedlovou vanou. |
5+7" dráha |
Celkový pohled na uspořádání splítkové tratě 5" + 7". Uprostřed snímku improvizovaný tunel, vzadu roztápěcí koleje. |
dřevo |
Vystaveny byly letos nově tři lokomotivy kompletně (s výjimkou hřídelí a kluzných ložisek) vyrobené ze dřeva. Impozantní práce se dřevem. Ze dřeva byly i cca 3 metry dlouhé koleje. Lokomotivy mají elektrický pohon a majitel demonstroval funkčnost pomalým posunem. |
dřevo |
Překonáme-li první úžas z naprosto precizní a bezchybné práce se dřevem, pak se naskýtá otázka, proč vlastně. Ale to se na parním veletrhu vlastně můžeme ptát u kteréhokoli stanoviště, že? |
detail |
Precizně vyvedené detaily - jak jinak - ze dřeva |
|
K vidění byly i vystavené lokomotivy úctyhodných rozměrů. |
|
|
OS model |
Stánek firmy O.S. Model … vystavená Stephensonova Raketa a model dvojspřežky podle předlohy z produkce Orenstein & Koppel. |
Loď |
Kromě kolejí byl i letos na veletrhu bazén, na kterém se proháněly parním strojem hnané lodě. A ty, které se neproháněly, byly vystaveny na odiv návštěvníkům. Taky moooc pěkné kousky. |
Stabilní stroje |
Dále byly k vidění stacionární parní stroje pohánějící kde co - od kolotoče až po pletací stroj. |
Lokomobila |
A mezi návtěvníky občas projel náruživec vlastnící malý sentinel nebo parní traktor. |