Pohled při příjezdu |
Celkový pohled na areál firmy REGNER s postavenými mobilními kolejišti pro rozchod 45mm. |
Mobilní kolejiště |
Pohled na shromážděné vlaky na jednom z mobilních kolejišť. |
Servisní stanoviště |
Takto vypadá jedno z mnoha stanovišť, kde se připravuje parní lokomotiva k provozu. Potřebná zásoba plynu a vody. |
Naše 995603 |
Zábavu s parními mašinkami si užívají nejenom muži a děti. |
Pohled na trať |
Jestlipak má naše lokomotiva volnou trať … ? |
I + IIm |
Srovnání lokomotivy v měřítku I (1:32 … na obrázku vlevo) a v měřítku IIm (1:22,5 … na obrázku vpravo) |
BR70073 |
Jeden z modelů z dílny firmy REGNER v měřítku I, tedy 1:32 |
86005 |
Na srazech nadšenců pro parní zahradní železnice u pana Regnera není podmínkou provoz modelů z jeho dílny. Lze provozovat i modely jiných výrobců, případně své vlastní konstrukce. Jde prostě o radost z parního pohonu. |
Mh6 |
Součástí programu bylo předvedení novinky pro rok 2007 … parádního modelu lokomotivy Mh6. |
Roundhouse |
K vidění byly i dva modely z produkce britské firmy Roundhouse. Barevné provedení (modrá a červená) a povrchová úprava (lesklý lak) je pro našince poněkud nezvyklé. Rovněž provedení parního stroje u těchto modelů působí poněkud méně propracovaným dojmem, ve srovnání s produkcí firmy Regner. Nicméně oba přítomné stroje fungovaly naprosto bezchybně. |
Homemade |
Tento model je celý postavený amatérsky. I když dosud není zcela hotov, jezdil naprosto bezvadně a svojí propracovaností a velikostí budil zaslouženou pozornost. |
Detail |
I zblízka je vidět pozoruhodný smysl pro detail při zpracování modelu. |
Homemade 2 |
Některé modely zatím pouze dávají tušit, že se bude jednat o zdařilý kousek, ale již jsou v základu provozuschopné, tak proč nevyzkoušet, jak to jezdí a nepředvést výsledky vlastního úsilí? |
Pojezd RhB |
V předváděcím prostoru firmy byl k vidění i rozpracovaný pojezd lokomotivy RhB G 4/5 provozovaný zatím jen na stlačený vzduch. |
0C0 |
Dále bylo možno prostudovat ukázkové osazení třínápravového podvozku servy pro ovládání jednotlivých funkcí lokomotivy. Serva jsou určena pro ovládání směru pohybu, odvodňování parních válců, dálkové odpojování vlaku a k ovládání brzd lokomotivy. Zde je dobře vidět mechanismus reverzace, přijímač RC soupravy a baterie |
0C0_2 |
Totéž, ale z druhé strany. Na tomto obrázku si povšimněte mechanismu pro ovládání spřáhel, ovládání brzd a rovněž lze vysledovat způsob ovládání odvodňovacích ventilů (přes pravoúhlou páku). |
African Queen |
Celá akce se ale netočí jen kolem parních vlaků. K vidění jsou i parní traktory a parní lodě, pro které je k dospozici veliký bazén s vodou. Aspoň jeden příklad parní lodě za všechny. |
Kotel |
Stojatý parní kotel, plynový hořák, manometr, vodoznak a páka regulátoru páry. |
Stroj |
Dvouválcový oscilační parní stroj, kondenzační maznice, převodové ústrojí a odlučovač oleje z expandované páry. |