|
|
Na veletrhu Modely Brno jsme se zúčastnili jakožto doprovodný program se svými vlaky o rozchodu 45 mm na předváděcím kolejišti. Pojďte se podívat, jaké to bylo ... (nápověda - úžasné) |
|
 Kolejiště 45mm |
Předváděcí kolejiště 45mm. Je tříkolejné a představuje přes sto metrů kolejí, i s jedním nádražím. |
 IV-K s vagonem |
Naše lokomotiva IV-K s novým vagonem. |
 Lokomotiva 995603 |
Lokomotiva 995603 v akci. |
 994701 |
Skvělá, nově postavená, mimořádně pečlivě vyvedená lokomotiva a perfektně fungující lokomotiva Prignitzer 994701 z produkce firmy Regner, z rukou kolegy Randýska (jeho WEB plný detailních informací a úžasných obrázků naleznete zde). |
 Osobní vagón s cestujícími |
Osobní vagón pana Randýska. Cestující ve vagónu jsou dokladem mimořádného symslu pro detail a u přihlížejících budili cestující zasloužený obdiv. |
 Lumber Jack |
Lokomotiva Lumber Jack patří z konstrukčního hlediska mezi jednodušší stroje z produkce nám již dobře známé firmy Regner, ale funuje perfektně, dobře vypadá a klidný chod stroje na trati také sklízel uznání přihlížejících. |
 Malletka |
Naopak - lokomotiva konstrukce podle Malleta patří mezi ty složité modely. Její majestátní jízda tak patří k velkým zážitkům. |
 RhB G4/5 |
Tato lokomotiva patří mezi dosavadní vrcholy produkce pana Regnera. Tento konkrétní stroj je již dobře zaběhnutý a když je nastaven na pomalou jízdu, při které je i akustický projev dokonalý, může na ní nejeden z přihlížejících oči nechat. Kdo neviděl (a neslyšel), neuvěří. |
 Kittel |
Parní vůz opět z produkce firmy Regner. Jako předloha sloužil parní vůz konstruktéra Kittela, který je bohužel dnešnímu člověku nepříliš známý. Vůz, a to i jako model, ale patří k velmi podařeným kouskům, zejména když se stavby chopí někdo, jako je kolega Sajbrt. Jeho mimořádně inspirativní stránky naleznete zde. |
 Shay |
O mimořádné zručnosti pana Sajbrta se přesvědčí každý, kdo si prohlédne tuto dokonale provedenou, bezchybně fungující a do detailu propracovanou lokomotivu konstrukce Shay. Tuto lokomotivu si pan Sajbrt postavil sám, z nuly. Fotodokumentace ze stavby je na jeho stránkách. Opravdu neuvěřitelná trpělivost ... |
 Shay - vagón |
K lokomotivě Shay si pan Sajbrt postavil i příslušné vagonky. Opět precizní práce se smyslem pro detail. Obrázky ze stavby naleznete také na jeho WEBu. |
 Přípravná kolej |
Lokomotivy připravené k provozu na odstavné koleji předváděcího kolejiště. |
 Dobrá rada nad zlato |
Moje maličkost (v černé mikině) - přihlížím, jak kolega Kůt roztápí jednu z lokomotiv. |
 Zázemí |
Zázemí pro provozovatele živých parních modelů. Servisní stolky, nabíječky, modely v zásobě, nezbytný "vercajk", ... |
 Holky |
Předvádění živých parních modelů, včetně kompletní přípravy lokomotiv na jízdu, se aktivně věnují nejen muži ... |
 Magneťáci |
Vagón s plyšovou posádkou byl atrakcí zejména pro nejmenší návštěvníky veletrhu. Tito miniplyšáci už tak nějak patří k našim vagónům a pro přihlížející děti představují úžasnou atrakci. Pro skalní modeláře asi těžko přijatelné ... Každý si na veletrhu ale i tak najde to svoje ... |
 Lokomotivy |
Lokomotivy odpočívající na stolku v zázemí čekají na "svoji" příležitost. |
|
|
Na modelářském veletrhu nebyly k vidění jen vlaky na rozchodu 45mm. Tentokrát byla jedna z velkých atrakcí jízda na vlaku o rozchodu 127 mm, tedy 5". |
|
 5" Topsy |
Lokomotiva Topsy 2 se strojvůdcem, panem Sajbrtem. |
 Henschel |
Lokomotiva Henschel se spokojeným strojvůdcem, panem Šilerem. |
 Roztápění 5" |
Pohled na roztápění 5" lokomotiv. V tomto rozměru se samozřejmě topí uhlím. |
 Henschel |
Lokomotiva Henschel s alternujícím strojvedoucím, panem Šilerem - juniorem. Čekání na páru. |
 Barbora |
Třetí z parních lokomotiv na rozchodu 5" - lokomotiva Barbora z dílny pana Bauera, který na snímku osobně vede vlak. |
 Nádraží |
Pohled do nádraží při odjezdu vlaku vedeného lokomotivou Henschel. |
 Jízda |
Jízdy na trati 5" byly opravdovou atrakcí, zejména (ale zdaleka nejen) pro děti. |
 Jednomístné vagony |
Jednomístné vagony pro vlak na trati o rozchodu 5". Ukázalo se, že pro provoz s účastí anonymní veřejnosti nejsou moc vhodné, tak odpočívají. Poslední vagon v podobě slona (přezdívaného Závodní Mamut .. :-) ) je z naší vlastní dílny. |
 Sedátko |
I když Závodní Mamut se moc neuplatnil při jízdách, jako sedátko na nádraží přeci jenom svoji úlohu splnil ... |
 Debata |
Ve chvilkách mezi jednotlivými jízdami probíhaly v nádraží zasvěcené debaty na železniční a modelářská témata. Mezi muži ... |
 Debata |
... i mezi ženami. |
|
|
 Auta |
Velkou atrakcí byly modely aut, a to jak auta určená a předváděná v terénu, ... |
 Auta II |
... tak i auta předváděná na "silnici", zejména kamiony a tahače. |
 Davy |
Zájem návštěvníků byl opravdu velký, hlavně v sobotu, kdy veletrhu pod střechou přálo i počasí. |
 Pohled do haly |
Pohled do haly v době největší návštěvnosti. |
|
|
 Úklid 45mm |
Po skončení veletrhu je nutno kolejiště rozšroubovat, rozebrat, naskládat do auta, odvézt, vyskladnit. ... Práce pro hodně rukou. |
 Úklid 127mm |
To platí taky pro trať 127mm ... |
 Zhodnocení |
Ještě zhodnotit, a je to ... Tak zase na veletrhu Modely Brno za rok, jo? |