Header image

Vozový park - lokomotivy
Lokomotiva v originálním balení
Lokomotiva v originálním balení
Lokomotivy od firmy Regner se dodávají jako stavebnice. Ve stavebnici jsou všechny díly precizně provedené, bezchybně dílensky zpracované a celá sada je opatřena kvalitním a podrobným návodem na stavbu. I tak se během stavby čas od času může ukázat, že je nutno sem tam něco dopilovat. To ale nijak nemůže zkazit radost z precizní sady dílů zhotovených z mědi, mosazi a nerezu. Pro lokomotivu 995603 je sada dodávána ve čtyřech dílech, tedy ve čtyřech krabicích. 1. Hlavní rám, parní stroj s rozvody a kola, 2. Kotel, dýmnice a plynová nádrž, 3. Kabina, 4. Doplňky
Sestavený rám a parní stroj
Sestavený rám a parní stroj
Pohled shora na sestavený základní rám s parním strojem a rozvody. Šoupátkové komory jsou odkryty. V tomto stavu dochází k základnímu seřizování stroje, aby se ventily otevíraly a zavíraly se správným časováním.
Detail rozvodů
Lokomotivní rozvod v detailu
Podívejte se na detailní propracování rozvodů parního stroje u lokomotivy 995603.
Jedna z prvních jízd
Jedna z prvních jízd
Lokomotiva 995603 při jedné ze svých prvních jízd; zde na firmením kolejišti firmy Drah-servis při naší první účasti na tzv. "srazu bláznů".
995603 v zastávce Susch
995603 v zastávce Susch
Naše lokomotiva 995603 s vypůjčenými vagony v zastávce Susch při stejné akci jako na minulém obrázku.
Zkušební jízda na našem kolejišti
Zkušební jízda na našem kolejišti
Lokomotiva 995603 testuje, zda vyjede stoupání na most na našem zahradním kolejišti. Stoupání je asi 7cm na metr, což je opravdu hodně. Tahle lokomotiva to ale vyjede naprosto v pohodě.
Se zátěží
Se zátěží
Totéž, ale se zátěží. Zase v pohodě. Lokomotiva je prostě úžasná.
IVK poprvé
IVK poprvé
Po úspěchu první lokomotivy jsme se rozhodli pro další model. Tentokrát jsme zvolili již pokročilejší a poněkud složitější model, rovněž od firmy Regner. Jedná se o lokomotivu se dvěma dvouválcovými parními stroji konstrukce Mayer. Stejně jako v originále, i na modelu je možno přepínat režim, kdy všechny čtyři válce jsou plněny párou přímo z parního kotle, nebo se jedná o uspořádání s dvojí expanzí. I když je lokomotiva poměrně dlouhá, podvozky umístěné na otočných čepech umožňují průjezd oblouku R1. Lokomotiva je opět dodávána ve čtyřech krabicích jako stavebnice. Její stavba, včetně osazení RC ovládáním, zabrala bezmála 2 měsíce. Zde je lokomotiva při jedné ze svých prvních jízd na našem kolejišti.
IVK podruhé
IVK podruhé
Lokomotiva IVK - oproti modelu 995603 má tato lokomotiva podstatně menší kotel a vzhledem ke dvěma parním strojům podstatně větší spotřebu páry. Proto je nutné již při základním sestavení opatřit ji plnícím ventilem, přes který je možno doplňovat destilovanou vodu do kotle během provozu. U tohoto modelu je to provozní nutnost.
IVK na mostě
IVK na mostě
Lokomotiva IVK na mostě.
IVK jede do tunelu
IVK jede do tunelu
Lokomotiva IVK jede do tunelu. Pohled zezadu.
IVK na mostě
IVK na mostě
Mayerka na dřevěném mostě.
IVK na mostě
IVK na mostě
Ještě jednou ...
IVK v Hradci
IVK v Hradci Králové
Lokomotiva IVK na předváděcím kolejišti na akci "Nábřeží paromilů 2007" v Hradci Králové.