Header image
2010
--------------------------------
V roce 2010 jsme se k našemu kolejišti dostali až v první jarní den. Trošku jsme měli obavy, že přijdeme o podívanou, jak vypadá trať celá pod bílým sněhovým nánosem. Jak je vidět z několika následujících obrázků, stihli jsme to. :-)
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
První jarní pohled na naše kolejiště
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Pohled na nádraží Slívovice, tunel, provizorní dřevěné přemostění a vlevo rovněž středový zemní val.
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Trať pod kovovým obloukovým mostem
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Odbočka z obloukového kovového mostu na betonový okruh
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Trať vedená na obloukovém mostě a na středním zemním valu
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Vpravdě jarní pohled do tunelu
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Kudy asi ta trať vede?
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Dřevěný most vedoucí do nádraží Slívovice
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Trať v nádraží Pařez
Jaro 2010 právě začalo ...
Jaro
Areál továrny a východní zhlaví nádraží Pařez
Vyčištěné kolejiště
Vyčištěné kolejiště
Pohled na jarní kolejiště očištěné od pozůstatků a následků zimy. Bohužel, letošní tuhou zimu nepřežily žádné naše zakrslé keříky, tak jsme je museli odstranit.
Skalničky na tunelu
Skalničky na tunelu
Za to na tunelu se vysazeným skalničkám hezky daří.
Most
Most
Nastal čas na náhradu provizorního prkna nějakým trvalejším řešením. Po dlouhých úvahách a hledání inspirace na WEBu jsem se rozhodl pro nýtovaný duralový příhradový most. Délka je 2 metry, šířka 20cm, výška 28 cm, základ konstrukce tvoří duralový čtvercový jekl 15x15 mm
Nýty
Nýty
Detail nýtovaných spojů. Použity jsou trhací hliníkové nýty 3,2mm
Most na místě
Most na místě
Provizorně umístěný most v místech svého budoucího "působení"
Vlak na mostě
Vlak na mostě
Zkouška vlakem. Most se ani nehne, přestože má dva metry s oporou jen na koncích, bez prostředního pilíře.
Most z druhé strany
Most z druhé strany ...
Pohled na most z druhé strany, kde je patrné napojení na betonovou mostní stavbu.
Bujná vegetace
Bujná vegetace
Vždycky, když necháme kolejiště chvíli bez dozoru, tak si ta příroda dělá úplně, co chce ...

Digitalizace
Digitalizace
Po nezbytném zkrocení zeleně byl čas i na drobný rozvoj. V minulých letech instalované analogové ovládání výhybek se ukázalo jako nevyhovující. Pořídili jsme tedy digitální. Po zralé úvaze jsme zvolili ovládání od firmy ROCO určené sice zejména pro kolejiště rozměru H0, ale pro naše potřeby vyhovující. Systém je kompatibilní s normou DCC, jen má malou proudovou zatížitelnost (max. proud je uváděn 3A). Na našem kolejišti nepředpokládáme elektrický provoz, potřebujeme jen přestavovat výhybky a případně osvětlit stavby. S ohledem na rozsah kolejiště je deklarovaný maximální proud dostatečný.
ROCO
ROCO
Sada ROCO obsahuje digitální centrálu, dálkový ovladač a plnou verzi SW Rocomotion pro modelování provozu kolejiště na počítači. Dálkové ovládání pracuje se systémem ZigBee a je naprosto spolehlivé pro celý rozsah zahradního kolejiště i bez speciální antény. Další příslušenství lze připojovat na rozhraní RocoNet. Existuje mnoho modulů jak originálních od firmy Roco, tak konstrukcí z řad modelářských nadšenců. Uvedené řešení je kompromisem mezi dosažitelnou funkčností a pořizovací cenou. Použity jsou dekodéry výhybek od firmy Dietz (každý dekodér pro 6 výhybek ... DWD 06), určené pro zahradní kolejiště.
Vlak na mostě
Vlak na mostě
Zbyl čas i na vyzkoušení dokompletované nové trasy vybavené digitálně ovládanými výhybkami.
Malý divák
Malý divák
Jezdící, kouřící, houkající vlak velmi zaujal zvídavého diváka ze sousedství.
Slívovice v noci
Slívovice v noci
V rámci digializace jsme zapojili i osvětlení některých objektů. Zde vodní jeřáb v nádraží Slívovice.
3D_1
3D_1
Experimentálně jsem pořídil několik snímků pro 3D koukání. Pro ty, kteří by snad nevěděli - jedná se o anaglyf a ke koukání jsou potřeba červeno-azurové brýle. Sehnat se dají jednak na mnoha místech po internetu a jednak je dnes na pultech knihkupectví řada titulů s 3D obrázky, a pak tyto brýle jsou pochopitelně součástí knihy. Lze tedy předpokládat, že nutnost vlastnit pozorovací brýle nebude zásadní překážkou.
3D_2
3D_2
3D_3
3D_3
3D_4
3D_4