UZZEL | |
2010 |
V roce 2010 jsme se k našemu kolejišti dostali až v první jarní den. Trošku jsme měli obavy, že přijdeme o podívanou, jak vypadá trať celá pod bílým sněhovým nánosem. Jak je vidět z několika následujících obrázků, stihli jsme to. :-) | |
Jaro |
První jarní pohled na naše kolejiště |
Jaro |
Pohled na nádraží Slívovice, tunel, provizorní dřevěné přemostění a vlevo rovněž středový zemní val. |
Jaro |
Trať pod kovovým obloukovým mostem |
Jaro |
Odbočka z obloukového kovového mostu na betonový okruh |
Jaro |
Trať vedená na obloukovém mostě a na středním zemním valu |
Jaro |
|
Jaro |
Vpravdě jarní pohled do tunelu |
Jaro |
Kudy asi ta trať vede? |
Jaro |
Dřevěný most vedoucí do nádraží Slívovice |
Jaro |
Trať v nádraží Pařez |
Jaro |
Areál továrny a východní zhlaví nádraží Pařez |
Vyčištěné kolejiště |
Pohled na jarní kolejiště očištěné od pozůstatků a následků zimy. Bohužel, letošní tuhou zimu nepřežily žádné naše zakrslé keříky, tak jsme je museli odstranit. |
Skalničky na tunelu |
Za to na tunelu se vysazeným skalničkám hezky daří. |
Most |
Nastal čas na náhradu provizorního prkna nějakým trvalejším řešením. Po dlouhých úvahách a hledání inspirace na WEBu jsem se rozhodl pro nýtovaný duralový příhradový most. Délka je 2 metry, šířka 20cm, výška 28 cm, základ konstrukce tvoří duralový čtvercový jekl 15x15 mm |
Nýty |
Detail nýtovaných spojů. Použity jsou trhací hliníkové nýty 3,2mm |
Most na místě |
Provizorně umístěný most v místech svého budoucího "působení" |
Vlak na mostě |
Zkouška vlakem. Most se ani nehne, přestože má dva metry s oporou jen na koncích, bez prostředního pilíře. |
Most z druhé strany ... |
Pohled na most z druhé strany, kde je patrné napojení na betonovou mostní stavbu. |
Bujná vegetace |
Vždycky, když necháme kolejiště chvíli bez dozoru, tak si ta příroda dělá úplně, co chce ... |
Digitalizace |
Po nezbytném zkrocení zeleně byl čas i na drobný rozvoj. V minulých letech instalované analogové ovládání výhybek se ukázalo jako nevyhovující. Pořídili jsme tedy digitální. Po zralé úvaze jsme zvolili ovládání od firmy ROCO určené sice zejména pro kolejiště rozměru H0, ale pro naše potřeby vyhovující. Systém je kompatibilní s normou DCC, jen má malou proudovou zatížitelnost (max. proud je uváděn 3A). Na našem kolejišti nepředpokládáme elektrický provoz, potřebujeme jen přestavovat výhybky a případně osvětlit stavby. S ohledem na rozsah kolejiště je deklarovaný maximální proud dostatečný. |
ROCO |
Sada ROCO obsahuje digitální centrálu, dálkový ovladač a plnou verzi SW Rocomotion pro modelování provozu kolejiště na počítači. Dálkové ovládání pracuje se systémem ZigBee a je naprosto spolehlivé pro celý rozsah zahradního kolejiště i bez speciální antény. Další příslušenství lze připojovat na rozhraní RocoNet. Existuje mnoho modulů jak originálních od firmy Roco, tak konstrukcí z řad modelářských nadšenců. Uvedené řešení je kompromisem mezi dosažitelnou funkčností a pořizovací cenou. Použity jsou dekodéry výhybek od firmy Dietz (každý dekodér pro 6 výhybek ... DWD 06), určené pro zahradní kolejiště. |
Vlak na mostě |
Zbyl čas i na vyzkoušení dokompletované nové trasy vybavené digitálně ovládanými výhybkami. |
Malý divák |
Jezdící, kouřící, houkající vlak velmi zaujal zvídavého diváka ze sousedství. |
Slívovice v noci |
V rámci digializace jsme zapojili i osvětlení některých objektů. Zde vodní jeřáb v nádraží Slívovice. |
3D_1 |
Experimentálně jsem pořídil několik snímků pro 3D koukání. Pro ty, kteří by snad nevěděli - jedná se o anaglyf a ke koukání jsou potřeba červeno-azurové brýle. Sehnat se dají jednak na mnoha místech po internetu a jednak je dnes na pultech knihkupectví řada titulů s 3D obrázky, a pak tyto brýle jsou pochopitelně součástí knihy. Lze tedy předpokládat, že nutnost vlastnit pozorovací brýle nebude zásadní překážkou. |
3D_2 |
|
3D_3 |
|
3D_4 |