Rozšíření drážního pozemku |
Aby byl pozemek využit na maximum, ještě jsme ho kousek rozšířili ... |
Prodloužení pozemku a zídky |
... a opatřili opět vegetačními tvárnicemi. |
Plocha pro nádraží |
Plochu pro nádraží jsme vytvořili z betonových panelů o rozměru 40x60x4 cm. |
Most |
Tento most je dřevěný, z bukových hranolů 12x12mm, spojený dubovou kulatinou 4mm, napuštěný fermeží. |
Tvorba drážního tělesa |
Nová technologie tvorby drážního tělesa. Oproti armovaným litým panelům poněkud rychlejší a operativnější způsob ... |
Opěrná zeď |
Zpevňování opěrné zdi u výjezdu z tunelu betonem. Jak je vidět, budování zahradní železnice je práce pro celou rodinu. |
Pohled do tunelu |
Pohled do tunelu ze strany nádraží. Vlevo je vidět opěrná zídka, vpravo je stěna, která je rovněž zpevněna betonem a z druhé strany bude zasypána zeminou. |
Pískovcový portál |
Ve finále bude tunel opatřen z obou stran takovýmto pískovcovým portálem. Jedná se o skutečně pískovcové kostičky, které se k sobě pěkně jedna po druhé lepí. Tyto a další moc zajímavé pískovcové věci dodává firma ASY Model. |
Ukázka terénu |
Tento obrázek nechť dá představu o tom, jak prudký je pod kolejištěm svah a také o tom, kolik zeminy je potřeba přemístit, než se docílí roviny. |
Nátěr železného mostu |
Železný most je nutné pečlivě natřít, aby pokud možno odolával povětrnostním vlivům. I na tuto činnost se našly ochotné ruce rodinných dobrovolníků. |
Nátěr železného mostu podruhé |
Další dobrovolník. |
Pohled shora |
Toto není letecký snímek, to je pohled ze střechy přilehlého stavení. Zde si lze udělat přibližnou představu o velikosti díla. Kolečko uprostřed snímku je ohniště. |
Rozšíření plotu |
Oproti stavu na konci roku 2006 došlo k rozšíření pozemku, který zaujímá zahradní železnice. I tento nový pozemek bylo nutno oplotit. Protože se osvědčilo, bylo znovu použito uzlíkové pletivo o výšce 2 metry. |
Nátěr plotu |
Jako sloupky plotu byly použity staré (velmi staré) lešenářské trubky, které již svojí pevností neumožňovaly konstrukci bezpečného lešení. Na plot se ale ještě dobře hodí. Jen je potřeba je také natřít. |
První koleje |
Nastal ten správný čas pro pokládku kolejového svršku. Použito je kolejivo od firmy LGB, zakoupené v Brně, u firmy Drah-servis . Protože kolejiště bylo založeno bez ohledu na geometrické standardy použité firmou LGB, většina kolejí v tomto základním oválu je poskládána z metráže (jednotlivé kolejnicové pruty s nasazenými flexibilními pražcovými poli) a naohýbána podle místních podmínek. Jen výhybky jsou geometrie R3. |
Triangl a nádraží |
Pohled na zatím nedokončené koleje na trianglu a v pozadí i na nádraží. |
Štěrkování |
Položené koleje je nutno usadit do štěrku. Na druhou stranu, štěrk nesmí mezi kolejemi překážet. Lopatičkou se tedy sype štěrk na koleje a nahrubo upraví, následně se plochými štětci upravuje výška štěrku tak, aby byly pražce zase vidět. |
Spojky kolejí |
Pro spojování kolejnic se mi nejvíce osvědčily spojky Massoth. Jsou pevné, robustní, přechod mezi jednotlivými kolejnicemi je naprosto plynulý a dobře se s nimi pracuje. |
Bujná vegetace |
Takhle to dopadne, když se nechá kolejiště napospas přírodě v období největšího rozpuku. Po dvou týdnech takřka není vidět. |
Trať utopená v trávě |
Detailní pohled na trať. No, spíš na okolní trávu. Tato zkušenost vedla k rozhodnutí maximálně potlačit travnaté plochy. |
Železný most a nový povrch |
Železný most, již natřený, bylo možno umístit definitivně na své místo. Také jsme travnatý, těžko udržovatelný terén nahradili kačírkem. |
Opěrná zídka |
Svah mezi dřevěným mostem a tunelem jsme opatřili opěrnou zídkou ... |
Datum výroby |
... i se vzkazem pro případné budoucí archeology. :-) |
Dřevěná lávka |
Aby bylo možno dostat se bez problémů dovnitř kolejiště (i ven) bez nebezpečí, že se trať rozšlápne, museli jsme vyrobit lávku pro pěší. |
První zkouška |
Protože se jedná o vlastní konstrukci, zkoušky a zatěžování začalo postupně a opatrně ... |
Vlak pod lávkou |
Vlak se pod lávku vejde. |
První jízdy |
První jízdy s naším vozovým parkem. Obě lokomotivy jsou od firmy Regner, obě na páru a obě jezdí báječně. |
Vlaky v nádraží |
Pohled na nádraží Slívovice. |
Nádražní budova |
Pohled na nádražní budovu nádraží Slívovice ze strany "ulice". |
Stavědlo Západ |
Pohled na stavědlo Západ. |
Východní část kolejiště |
Celkový pohled na východní část kolejiště. V tuto chvíli ještě s přirozeným porostem. Bude také nahrazen kačírkem. |
Západní část kolejiště |
Celkový pohled na západní část kolejiště i s přístupovou stezkou, kačírkovým povrchem a šlapacími kameny. |
Celkový pohled |
Celkový pohled na západní část kolejště, výjezd z tunelu, vjezd do nádraží Slívovice apod. |
Podzim 2007 |
Podzimní listí na kolejích. |
Podzim 2007 |
Kolejiště v podzimním mlžném oparu. |
Zima 2007 |
Zima 2007 už je tu. |
Zima 2007 |
Východní část kolejiště s nádražím Slívovice a tunelem v pozadí. |
Zima 2007 |
Sníh na rozhledně. |
Zima 2007 |
Zasněžené stavědlo Západ. |
Zima 2007 |
Sněhová čepice na střeše nádraží Slívovice a neprostupné závěje kolem. |