Zkušební jízda první parní lokomotivy |
V roce 2006 jsme disponovali konečně aspoň jednou parní lokomotivou, a to modelem 995603 od firmy Regner . Koleje v té době byly plánovány ocelové, z plochého profilu 2x8 mm, zapuštěné do dubových pražců s drážkami 4x2mm. Na takovéto provizorní trati také proběhly úplně první parní jízdy. Úspěšně. |
Budoucí most |
Budoucí most a první varianta pokračovacího zemního valu. |
Druhý most a pokračování trati |
Poté, co trať překoná první most a navazující zemní val, musí překonat druhý most a někam pokračovat. Což znamená další terénní úpravy. |
Celkový pohled |
Celkový pohled na dosud vybudovanou část kolejiště. Tedy základů kolejiště. |
Pohled z druhé strany |
Pohled na základy kolejiště z druhé strany. |
Zatravnění |
Nájezd na most je opatřen drny a řádně utemován. |
Základ ocelového mostu |
Základ ocelového mostu. Most je vyroben ze dvou ocelových plocháčů 50x2mm, pospojován po 10cm šrouby, opatřen zábradlíčkem z plocháče 8x2mm a sloupky z kulatiny o průměru 6mm. Střední poloměr je 180cm, délka je 150cm. Protože je most do oblouku, střední pilíř je nezbytností. Jinak se most převrhne. |
Vlak na mostě |
A takhle nějak to bude vypadat, až to bude jednou hotové ... na zkoušku položená lokomotiva s naším prvním vagonem. |
Betonování valu |
Ukázalo se, že zemní val pouze z hlíny vyrobit nelze, protože se neustále sesedá a nedrží tvar. Bylo tedy nutno použít osvědčeného betonu. ... Hmmm, snad to nebudu muset jednou rozebírat ... |
Betonování valu |
Beton a kameny by měly vytvořit dostatečně stabilní základnu pro trať. |
Těleso tratě |
Nízký pohled na traťové těleso směrem ke druhému mostu. |
Rozhrnování štěrku |
Na základní těleso je nanesena vrstva štěrku frakce 2-5mm, upravena do tvaru, který přibližně odpovídá modelovému profilu a následně je štěrk prolit disperzí Soudakrat 2802A zředěnou v poměru 1:1 s vodou. Takto upravená vrstva štěrku musí několik dní vysychat. Po tuto dobu musí být teplo (přes den alespoň 20 stupňů) a nesmí pršet, jinak se disperze vymyje. Pokud vše dobře dopadne a disperze řádně vyschne, už s tím nikdo nehne. |
Keříky |
Val jsme opatřili zakrslými keříky a mulčovací hmotou proti plevelu. |
Celkový pohled na letošní dílo |
Celkový pohled na rýsující se základní okruh. |
Pohled z druhé strany |
Celkový pohled na rýsující se okruh z druhé strany. |
Pokračování za mostem II |
Za druhým mostem je potřeba také upravit terén. Vegetační tvárnice se opravdu osvědčily, tak proč nepokračovat ve stejném stylu? |
Další zídka za mostem II |
Vystavěná druhá zídka. Zde bude nádraží. |
Plot |
Protože se blíží zima, je potřeba zabezpečit "areál" proti vysoké zvěři. Máme z minulého roku vyzkoušeno, že zakoupené rostlinky (túje apod.) jsou sice dobré, ale poněkud drahé krmivo ... :-)) |
Tunel |
Každá trať by měla mit tunel. |
Základ nádraží |
Nádraží bude podloženo betonovými deskami 40x60x4cm a bude tříkolejné s jednou slepou kolejí. Již také došlo k přehodnocení záměru, co použít jako kolejivo. Původní technologie se ukázala jako neschůdnou z pohledu konstrukce výhybek. Trať tedy bude z profesionálního kolejiva od firmy LGB, které jsme zakoupili u firmy Drah-servis v Brně. Výhybky jsou geometrie R3. |