Header image

Rok 2004 aneb pokrok téměř nulový
Forma na betonové panely
Forma na betonové panely
Pokud bychom kladli kolejový svršek přímo na terén, čelili bychom problémům s prorůstající vegetací a všudypřítomnými zemními hlodavci. Tomu se dá předejít jediným způsobem ... betonovým podkladem. Aby beton pořádně držel, musí se vyztužit železem. Protože jsem předpokládal, že zatáčka nebude jedna, vyrobil jsem si opakovaně použitelnou formu.
panel
Panel pro zatáčku
... a to je výsledek. I s okraji připravenými na svaření při finální montáži. Beton tvrdne asi týden, takže se za víkend nedal stihnout více než jeden. Původně plánovaný počet byl 12 (4 do půlkruhu).
Panely mají tloušťku 4 cm, armovány jsou 8mm železem a střední poloměr oblouku je 160 cm (což je maximum, co lze do daného prostoru vměstnat).
Další terénní úpravy
Další terénní úpravy
I když se původně zdálo, že je terén jeden z nejrovnějších v širokém okolí, nově zakoupená hadicová vodováha ukázala, že stoupání je ve skutečnosti takové, že by s ním měly běžné lokomotivy problém. Bylo tedy nutno terén srovnat do opravdové roviny.
pomocníci
Pomocníci
Naštěstí se pro rovnání terénu našli ochotní pomocníci.
první panely
První panely
Pak už bylo možno položit první dva hotové panely do míst, kde zhruba cílově budou umístěny. Tím skončily práce na kolejišti pro rok 2004.