Header image

Jak jsem již uvedl na jiném místě tohoto WEBu, cílem a dávnou touhou je mít lokomotivu, která by utáhla dospělého člověka (nebo více lidí). Vlastní výroba parní lokomotivy pro ozchod 127mm je nad možnosti malé dílničky, tak jsme si řekli, že jako přechodné řešení je přijatelná i přiměřeně jednoduchá elektrická lokomotiva. Na internetu jsem nalezl jen několik málo fotografií lokomotivy, která je dole na obrázcích. Fotografie navíc nejsou moc detailní. Ani se mi nepodařilo nalézt jakékoli informace o rozměrech apod.
Tato lokomotiva je přestavěná na akumulátorový provoz a je umístěna v DKV Praha - Vršovice. Díky mimořádné vstřícnosti pracovníků depa jsme dostali možnost lokomotivu vlastnoručně změřit a zadokumentovat. Na této stránce je tedy zatím pouze obrázek předlohy. Bude ale postupně přibývat informací z vlastní výroby. Zatím je to opravdu v plenkách.
Lokomotiva 103 v depu Vršovice
Lokomotiva v depu Vršovice
Boční pohled na lokomotivu odpočívající v DKV Praha - Vršovice. I když se zdá být kompletní, je evidentní, že na tomto konkrétním místě stojí již drahnou dobu a je otázkou, zda bude ještě někdy provozována.
103
103 z druhé strany
3/4 pohled na lokomotivu.
Díly
Díly na model
Vyskládané díly určené pro model lokomotivy. Zatím to moc nevypadá ...
Hnací ozubené kolo
Hnací ozubené kolo
Výroba hnacího ozubeného kola. Materiál: Silon, počet zubů: 60, modul: 1,25. Kolo je dělené, protože se musí nasadit na hřídel, na které už jsou železniční kola.
Dettail pohonu
Detail pohonu
Pohled na hotové ozubené kolo upevněné na nápravě a na část držáku hnacího motoru s kluznými ložisky. Motor bude od Graupnera SPEED900BB Torque.
Základ podvozku
Základ podvozku
takhle něja bude vypadat podvozek lokomtivy. Chybí listové odpružení a spousta ostatních věcí, včetně nástavby. Zatím to drží pohromadě jen tak "na oko", resp. pro objektiv :-))